Nezařazené

Kde nás tlačí bota..


Nová vláda, i když zatím nemá podporu, má na ministerstvu dopravy staronového ministra.  Velmi časté střídání ministrů za minulých vlád zapříčinilo problémy hlavně v tom, že započaté i nové stavby byly a jsou i v současnosti bez záměru. Tím je myšleno to, že nejsou pořádně připravené projekty. Je to pravděpodobně záležitost problematických smluv, které byly sepsány podle politiky v dané chvíli a navíc s neodmyslitelným pozadím lobbingu.
vysoký most

Obyčejného občana z hlediska dopravy trápí kolony aut, různé výluky a legislativa, která má mnoho nedostatků. Jakmile nastane zima, tak doprava všude kolabuje. Jak na silnicích, tak na železnici. Ale tyto problémy jsou snad na světě všude.
Podle statistik se ve stavebnictví málo investuje. Ve fázi příprav jsou nové stavby, z ministerstva dopravy jsou vyhlašovány nové soutěže, ale vše trvá velmi dlouho, než se to přiblíží k té finální fázi, že se už začíná stavět.
Kde je problém?Podle velkých stavebních firem je to v tom, jak se velmi často střídali ministři. Tím se nemohli pořádně tomuto oboru koncepčně věnovat. Z každé vlády se z ministerstva dopravy navíc ozývá: „nemáme dostatek financí“,i když z EU je peněz dost. Jednoduše řečeno, projekty nejsou pořádně připravené, chybí jednotný systém pro všechny kalkulace a tím není zajištěna platební garance.
lidé v bludišti

Cena.Je tu otázka, proč soutěž o veřejnou zakázku vyhraje pouze ta firma, která dá nejnižší cenovou nabídku. Samozřejmě, že cena je důležitá. Ale může to být i na úkor kvality stavby apro firmy tomůže býti ztrátová zakázka. To stojí za zamyšlení. Protože je známo, že o velké státní zakázky mají zájem i takové firmy ze zahraničí, které v tomto oboru snad ani nepodnikali.
Slibovaná nová legislativa v dopravě pro rok 2018 by měla především urychlit přípravu staveb v dopravě. O velké dopravní stavby by se staraly specializované stavební úřady se zkušenými lidmi v každém kraji. Pokud tato novela bude schválena, bude to dobré řešení pro nás všechny.

Back To Top