Výrobky

Většinu moderních obchodních komplexů osvětlují LED zářivky a panely

Zatímco v dobách socialismu lidé nejčastěji v době volna svépomocí zvelebovali svá obydlí, sdružovali se v zájmových kroužcích, věnovali se sběratelství a častému pobytu v přírodě, většinu současné populace nesmírně uspokojuje nakupování.
V obchodních domech trávíme dnes téměř polovinu veškerého volného času a samotný proces pořizování nového zboží v nás vyvolává jakýsi pocit jistoty, radosti a uspokojení. Člověk dnes zkrátka v době svého volna méně tvoří a více konzumuje.
barevné žárovky.png
Návštěvu obchodního centra mnozí považují za součást životního stylu a i přes značnou oblibu obchodování přes Internet bereme návštěvu kamenné prodejny za příjemné zpestření, nákupy spojujeme i se zábavou a s občerstvením. Prodejci jsou si této skutečnosti dobře vědomi a jistý čas věnují i volbě vhodného osvětlení. Jsou pochopitelně obeznámeni s tím, že rozhodující je prodejní plochy a některé vystavované upřednostňované modely vhodně nasvítit, a to co možná nejúsporněji a s minimálními nároky na údržbu osvětlení.
eskalátory obchoďáku.jpg

Úspora elektrické energie a optimalizace teploty světelného zdroje

Prodejní stánky se dnes nejčastěji osazují svítidly zapojenými lineárně v několika řadách, a to v provedení LED zářiveknebo panelů. V současné době je světelný tok a teplota chromatičnosti těchto zdrojů dostatečná i pro objekty typu průmyslových hal a prodejních skladů s vyššími stropy. Prodejci preferují chladnější odstíny bílého světla, nebo plnospektrální osvětlení, což zákazníky motivuje k aktivitě. Moderní diodové zářivky neblikají a lidé se v těchto prostorách necítí unaveni. Naopak teplé tóny bílého světla o teplotě chromatičnosti kolem 2500 K jsou vhodné spíše k relaxaci, tedy např. do masážních salónů, solných jeskyní apod.
prodej punčoch.jpg
Podstatnou výhodou LED diodových technologií je jejich životnost a úspora elektrické energie. Projeví se to především při výměně stávajícího osvětlení sodíkovými nebo metalhalogenidovými výbojkami, případně starými zářivkovými tělesy. Náklady na elektrickou energii osvětlení prodejních ploch totiž představují více než 70 procent veškerých nákladů na elektřinu.

Back To Top